طراحی المان شهری

طراحی المان شهری

با طراحی المان شهری می توان ویژگی های آن شهر را به نمایش گذاشت و همین المان ها می توانند خود بیانگر یک سری اتفاق ها قشنگی باشند که با ترکیب شدن اشکال هندسی خاص ، در میدان شهر یا قسمت های خاص شهر نصب گردد.

المان ها جزئی از مبلمان شهری محسوب میشوند که جایگاه خاصی در شهر دارد و به پیشرفت و مدرن شدن شهر کمک بسزایی میکند.
حال میشود با آنالیز چند ویژگی شهر همچون بافت شهری ، اقلیم ، قدمت ، جغرافیایی ، فرهنگی و … المان ها را هماهنگ کرد و هم امر موجب برقراری ارتباط بهتر افراد با مبلمان شهری شد.

طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
طراحی المان شهری
اصول المان شهری:

واقعیت ان است که در طراحی المان شهری میباید از زمان حال کمی جلوتر باشیم، زیرا المان شهری برای این در محیط قرار میگیرد که برای زمانی طولانی در محل جانمایی شده

قرار بگیرد پس لذا چه متریال و چه طراحی باید به گونه ای باشد که ایندگان ارزدیدن ان لذت برده و همیشه در یاد و خاطر انها باقی بماند. معمولا المان های شهری شاخص سوژه ایست برای عکس برداری مسافران و توریستان. پس نهایت دقت در طراحی و اجا باید مد نظر قرار بگیرد.

در شهرهای مدرن و پیشترفته با تلفیق معماری مدرن با بافت و تاریخ شهر میتوان ساختمان های بی نظیری بنا نمود و با کمک این ساختمان ها می توان سیما و چشم انداز شهر را زیبا تر از قبل کرد.

یکی از المان های شاخص شهر برج یا آسمان خراش منحصر به فرد است که از لحاظ معماری ، ارتفاع و یا اهمیت منطقه ای میتواند نقش یک المان عملکردی را ایفا کند. در صورتی که میتوان این آسمان خراش ها را به عنوان شاخصه شهر نام برد که در منطقه ی مورد نظر تک و شاخص باشد همانند برج ایفل ، برج پیزا ، برج میلاد و …
حال میتوان به وسیله بتن ، آهن ، سنگ ، چوب و … مجسمه ای ساخت که خود یک المان شهری باشد و به همه اثبات کرد که میتوان با این مصالح های سفت ، سخت و بی روح ، یک اثر هنری بینظیری خلق کرد و سبب دلپذیر شدن محیط زندگی انسان ها شد.

مبلمان شهری - پارک لاله تهران - پارک تهران - بهترین پارک تهران - شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

المان شهری را می توان به چند گروه تقسیم کرد که عبارتند از:

  • المان نمایشی
  • المان بیانی
  • المان عملکردی

طراحی المان شهری | المان نمایشی: این المان مختص به اقشار خاص جامعه همچون هنرمندان است که این المان ها را در نمایشگاه های هنری و گالری ها میتوان دید.

طراحی المان شهری  | المان بیانی: این المان ها فقط برای یک سری انتقال پیام و مفاهیم به شهروندان ساخته می شوند وآنها را میتوان در فضا های عمومی و سطح شهر مشاهد کرد.

طراحی المان شهری | المان های عملکردی: این المان ها بر اساس نیازهای افراد جامعه طراحی ، تولید و اجرا میشود و باید روی این عناصر و مبلمان شهری بررسی های فراوانی بر عملکرد و نیاز های آن منطقه داشت تا آن شهر پیشرفت روز افزون داشته باشد و شهروندان از این عناصر بهره کافی را ببرند.

قیمت المان شهری:

قیمت المان شهری بر اساس چندین پارامتر محاسبه میگردد.تندیس طراحی شده در ابتدا باید متریال ان بر اساس نوع کار و قیمت مشخص گردد. یکی از نکات تاثیر گذار بر روی قیمت المان ها نوع متریال انهاست.نوع متریال مهمترین عامل تاثیر گزار بر روی یک المان و تندیس و یا مجسمه است. انواع متریالهای مرسوم در المانها عبارتند از:

المان شهری با متریال فلز صنعتی

تندیس با متریال بتن

مجسمه شهری  با متریال سنگ

مجسمه شهری با متریال چوب

المان با متریال استیل

المان شهری با متریال کامپوزیت یا فایبر گلاس

المان های ترکیبی

البته لازم به ذکر است که اجرای المان با هر یک از متریال های فوق خود متغیر است برای مثال المان میتواند از ورق صنعتی طراحی و اجرا گردد ورق صنعتی میتواند با ضخامت های متفاوتی استفاده گردد و رنگ امیزی ان میتواند به صورت دستی و یا کوره ای باشد هر یک از موارد فوق در قیمت تمام شده بسیار حایز اهمیت میباشد.المان با متریال استیل نیز نسبتا دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر موارد دارد.

لیست قیمت المان شهری

المانهای شهری معروف دنیا

المان های شهری در ایران

نمونه المان شهری

عکس المان شهری

 

المان شهری و المان نوروزی
المان شهری و المان نوروزی
المان شهری و المان نوروزی
المان میادین
طراحی و تولید انواع المان شهری و میادین
المان نوروزی - مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری
المان نوروزی – مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری
المان نوروزی - مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری
المان نوروزی – مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری
المان نوروزی - مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری
المان نوروزی – مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری

 فروش مبلمان شهری ( نیمکت پارکی ، ساخت استخر، آلاچیق ،آبنما ،کانکس،فلاورباکس ،لوازم بدنسازی پارکی ) در شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

این شرکت جدیدترین مدل های المان شهری با نور پردازی را طراحی وتولید نمده است.

برای دیدن کاملترین ارشیو نمونه های المان شهری به قسمت محصولات سایت رفته و در بخش المان شهری و مجسمه شهری تمامی نمونه ها را رویت فرمایید.

لطفا جهت مشاوره و طراحی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما:

تلفن همراه:09124951140

09194232691

تلفن ثابت: 77998416-021

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید