مبلمان شهری - تئاتر نصر تهران-پروژه مرمت تئاتر نصر تهران | مبلمان شهری شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

تئاتر نصر تهران| پروژه مرمت تئاتر نصر 

مبلمان شهری پروژه مرمت تئاتر نصر تهران : تئاتر نصر از قدیمی‌ترین تماشاخانه‌های تهران بزرگ است که مربوط به اواخر دوره قاجار است و در تهران، خیابان لاله زار، روبروی کوچه بوشهری واقع شده‌است.

بدین شکل گراند سینما در سال ۱۳۰۴ متولد شد، اما طولی نکشید که یکی از اولین سالنهای سینما دوباره سالن نمایش شد و از نمایش‌های مشهور وقت از مثل “خسرو و شیرین” میزبانی کرد.

آن زمان سال‌های رشد انفجاری در تئاتر و سینمای ایران بود.

تئاتر نصر تهران از دیروز تا به امروز داستان های زیادی را پشت سر گذاشته است.

این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۵۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

این تماشاخانه به ابتکارعلی وکیلی که در تأسیس سینمای ایران نقش مهمی داشت، به شکل یک سالن بیضی شکل و چند طبقه بازسازی شد.
سالن انتظار و همچنین ورودی تئاتر نصر به سبک دوران پهلوی  هنوز آینه کاری است و سالن اصلی آن شبیه به تماشاخانه هایی اروپاییِ قرن گذشته سقف بلند دارد و لژ مخصوص آن برای سالیان سال پذیرای اشخاصی مهم از شاه  تا وزیر و وکیل و ستاره های سینما بوده و اشخاص مهمی در این لُژ نشسته بوده اند.

در اسفند سال ۱۳۹۲ احمد مسجد جامعی ( رئیس وقت شورای شهر تهران ) در بازدید از این بنای تاریخی گفت: ” مالکیت آن در اختیار کمیته امام است.

بعد از مدتی در اختیار مرکز هنر‌های نمایشی قرار گرفت تا دست‌اندرکاران آن بتوانند با ساماندهی فضای آن کار‌های نمایشی در این مرکز تئاتر انجام دهند.

پس از مدتی بعد جهاد دانشگاهی هم خود را شریک بازسازی این مکان و انجام اقدامات هنری کرد، اما متاسفانه پس از مدتی به دلایل نامعلوم این پروژه متوقف شد و وضعیت ساختمان تئاتر نصر به حالت قبلی درآمد.

بنای تاریخی با آن سردر جذاب پرخاطره اش نیم ویران افتاده بود و انگار این یادبود قدیمی می خواست نماد وضع واقعی اهل فرهنگ باشد، تا در سال های اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران تئاتر نصر را خریداری کرد و خبر تاسیس موزه‌ی تئاتر درهمه جا پیچید.

مبلمان شهری پروژه مرمت تئاتر نصر تهران

پس از گذشت سه دهه متروک ماندن این بنای تاریخی، امروز که رویای موزه شدن آن به واقعیت نزدیک شده ، ایده پردازی جوان به روایتی جدید از تئاترنصر در دل لاله‌زار پرداخته است.

و امروز ما در شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده ( شرکت مبلمان شهری ) این افتخار را داشتیم که با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت و بازسازی مبلمان داخلی این بنای تاریخی را بر عهده داشته باشیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید