مبلمان شهری نمایشگاه شهر آفتاب - مبلمان شهری - شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

مبلمان شهری نمایشگاه شهر آفتاب

مبلمان شهری نمایشگاه شهر آفتاب : با مصوبه شورای دوم شهر تهران در سال ۸۴،قرار شد مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب تهران احداث شود و نمایشگاه بین‌المللی تهران به آن مکان انتقال یابد و برای اولین بار در دوران شهرداری آقای احمدی‌نژاد احداث این طرح کلید خورد.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در کجا قرار دارد؟

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب استان تهران، در مجاورت عوارضی آزاد راه تهران- قم و در کنار حرم امام خمینی در ضلع جنوبی دانشگاه شاهد واقع شده‌ است. مساحت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب حدودا ۱۳۸ هکتار است. این مجموعه نمایشگاهی دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و ورودی دیگراز کمربندی شهر آفتاب است.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همچنین بعنوان شهری حوزوی و علمی بنا شد که بطور مشترک توسط شهرداری تهران و مسئولان آرامگاه امام خمینی تعیین شود.

درابتدا قرار بود شهر آفتاب طی دو سال با بودجه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان احداث شده و تا پایان سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری برسد.

اما در سال ۱۳۸۷ سرپرست شهرداری شهر آفتاب آقای محمد عیدیان رسیدن به اهداف این مجموعه نمایشگاهی را به ۵ سال بعد موکول کرد.

دراردیبهشت سال ۱۳۸۹، آقای قالیباف وعده داد که به مدت ۲۰ ماه فاز اول این مجموعه را رونمایی خواهد کرد تا برای اولین بار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آن دایر شود اما به دلایل مختلف موفق نشد.

در روزهای پایانی سال ۱۳۹۴ رئیس شورای شهر تهران ضمن اعلام آن که تا کنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هزینه شده، وعده افتتاح آن را برای سال بعد داد.

سرانجام در فروردین ماه ۹۵با افتتاح ایستگاه متروی شهر آفتاب ، راه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و سایر نمایشگاه‌ های مهم تهران در این مجموعه نمایشگاهی هموار شد.

آقای علی جنتی وزیر ارشاد در ۱۱ اردیبهشت ۹۵، بعنوان اولین مقام دولتی به این مجموعه قدم نهاد و افتتحاح مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را، یکی از اقدامات ماندگار جمهوری اسلامی ایران دانست.

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضورمحمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسن روحانی رئیس‌جمهور،علی جنتی، سید عباس صالحی رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و همچنین جمعی از مسئولان کشور، ناشران و .. در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۹۵ بصورت رسمی افتتاح شد.

یکی از پروژه انجام شده شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده پروژه مبلمان شهری نمایشگاه شهر آفتاب تهران بوده که توسط مهندسان مجرب این شرکت طراحی، تولید و اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید