مبلمان شهری - نیمکت پارکی - نیمکت شهری-نیمکت چوبی - نیمکت سنگی

مبلمان شهری مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی

نیمکت سنگی یکی از عناصر مبلمان شهری است که مهمترین آنها محسوب میگردد.

نیمکت سنگی دارای ویژگی های خاصی میباشد که عبارتند از :

ویژگی های نیمکت سنگی 

  • دوام بالای نیمکت سنگی
  • مقاومت بالا نیمکت سنگی در برابر عوامل جوی
  • هزینه نگهداری بسیار پایین نیمکت سنگی
  • عدم هزینه و رنگ امیزی سالیانه
  • عدم سرقت

نیمکت سنگی از انواع مختلف سنگ ها ساخته میشود یکی از مقاومترین سنگها سنگ گرانیت میباشد که برای مبلمان شهری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

در پروژه مبلمان شهری مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی نیمکت سنگی از جنس سنگ گرانیت نطنز با چوب ترمو مورد استفاده قرار گرفته است.

چوب ترمو استفاده شده دارای روکش انتی یو وی میباشد که در برابر عوامل جوی عمر مفید این متریال را بالا میبرد.

مجموعه خانقاه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی شاهکاری از هنر و معماری ایرانی محسوب می‌شود که محل دفن شیخ صفی، شاه اسماعیل و تعدادی از صاحب‌منصبان دوره صفوی است.

این مجموعه منحصربه‌فرد در سال ۱۳۱۰ در میان آثار ملی ایران قرار گرفت و تنها اثر ثبت جهانی اردبیل به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۹ هجری شمسی) در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

بناهایی از سال ۷۳۵ تا ۱۰۳۸ هجری قمری (۷۱۴ تا ۱۰۰۸ هجری شمسی) در این مجموعه ساخته شده‌اند که از نظر معماری، تزیینات، صندوق منبت و مشبک‌ قبور و غیره، شکوه معماری مذهبی از دوره ایلخانی تا صفوی را به نمایش می‌گذارند.

نیمکت سنگی مبلمان شهری مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی توسط شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده تولید و اجرا شده که در خیابان های اطراف مقبره شبخ صفی الدین اردبیل نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شرکت مبلمان شهری تهران لتکا طراحان ایده آماده تولید و اجرای انواع مبلمان شهری و ارسال به تمام نقاط ایران می باشد برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید