مبلمان شهری - مبلمان انجمن شاعران ایران- شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

پروژه مبلمان شهری انجمن شاعران ایران

انجمن شاعران ایران ،عمارتی دلنشین به قدمت ۷۰ سال در خیابان دولت تهران!

مبلمان شهری انجمن شاعران ایران : پایتخت ما شهریست که به هر نقطه ازآن چشم می اندازیم جایی برای اوقات فراغت پیدا می شود مکان هایی که جز جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شوند.
یکی از جاذبه های گردشگری تهران که در میانه خیابان دولت به بقای خود ادامه می دهد فضاییست که در سالیان پیش نمی دانست قرار است میان این همه برجهای سر به فلک کشیده و ماشین و شلوغی های شهری به مکانی فرهنگی و آرام بخش تبدیل شود!
بنایی که قرار است از آن سخن بگوییم جایی است که بودن در آن نوازشی است برای روح شما.
آنچه که همیشه آرامش بخش لحظه های انسان بوده صدای شعر و موسیقی است.
و این فضایی که هویت و اصالت سال های پیشین خود را حفظ کرده اند و تن به تخریب نداده نامش انجمن شاعران ایران است.
انجمن شاعران ایران از مکان های فرهنگی وبسیاردلنشینی است که دیدن آن خالی از لطف نیست افراد می توانند با اطلاع از برنامه ها، نشست ها و کانون های شعر که در این مکان فرهنگی بر گزار می شود، در این جلسات شرکت کنند.

در این مطلب از شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده می خواهیم به توضیحات تکمیلی و بیشتر در مورد این بنا بپردازیم.به شما پیشنهاد می کنیم بازدید از این مجموعه فرهنگی را از دست ندهید.

انجمن شعرا ایران کجاست؟

همانطور که قبلا گفتیم انجمن شاعران ایران در خیابان کلاهدوز ( خیابان دولت) تهران است. در واقع تقاطع دو خیابان نعمتی و خیابان کیکاووس منتهی به این بنا می شود.
ساختمانی آجرنما که در نگاه اول شاید نظر بیننده را به خود جلب نکند اما هنگامی که وارد محوطه زیبای آن می شوید وجود عمارت آجری در میان آن نظر شما را به خود جلب می کند.
عمارتی با ساختمانی ساده و دردو طبقه که وجود تندیس هایی از شاعران معاصر مانند پروین اعتصامی، سهراب سپهری، نیما یوشیج ، سلمان هراتی، استاد محمد حسین شهریار و … فضای این باغ را بسیار دلنشین کرده است به نوعی می توان گفت وجود این تندیس ها، حال و هوای این عمارت را گویا تر بیان می کند.

 

انجمن شاعران ایران به دست چه کسی بنا شد؟

انجمن شاعران ایران در سال ۱۳۲۰ به دست مهندس میکاییل غریب بنا شد. اسکلت ساختمان که در همان دهه ۲۰ ساخته شد تا به امروز تغییر نیافته است و فقط کاربری آن تغییر داده شده است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

 

معماری ساختمان خانه شاعران ایران در گذشته به چه شکل بوده است؟

کل متراژ عمارت مخبر السلطنه حدود ۴۷۲۵ متر مربع است. بنایی که در میان این باغ قرار دارد، ساختمانی دو طبقه ای است که تزیینات گچ کاری و آجر کاری های بسیار ساده در داخل آن بکار رفته است.

غیر از موارد ذکر شده تزیینات خاص چندانی ندارد و بیشتر تزیینات در فضای بیرون باغ و محوطه ی آن انجام گرفته است.

تزئیناتی مانند حوض ها و پله ها در محوطه و فضای سبز و همچنین نیمکت ها و آلاچیق

شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده مفتخر بوده که مبلمان شهری انجمن شاعران ایران این مکان فرهنگی و دلنشین را آماده کرده و در اختیار علاقمندان این بنا قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید