مبلمان شهری تجهیز نیمکت خیابان بزرگ ولیعصر - طراحی فضای سبز- شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده

مبلمان شهری تجهیز نیمکت خیابان بزرگ ولیعصر

خیابان ولیعصر تهران بلندترین خیابانِ درختکاری شده تهران میباشد و همچنین بلندترین خیابان خاورمیانه با طول ۱۸ کیلومتر است که ازمیدان راه اهن تهران شروع و به میدان تجریش منطقه یک تهران منطقه شمیران سابق در شمال تهران می‌رسد.

این خیابان به دستور رضا شاه پهلوی (که در آن زمان وزیر جنگ بود)ساخته شد تا دو کاخش شامل کاخ مرمر در تهران و کاخ سعد آباد در شمیران را به یکدیگر متصل گردد.
در اغاز نام این خیابان [جاده مخصوص پهلوی]بود و تا پیش از انقلاب اسلامی ١٣۵٧خیابان پهلوی نامیده می‌شد.

پس از پیروزی انقلاب این خیابان به «خیابان مصدق» تغییر نام یافت، اما پس از حدود دو سال و نیم ،این خیابان به صورت رسمی به «خیابان ولی‌عصر» تغییر نام یافت.

در سال ١٣١٨ کل مسیر خیابان در دو سمت آن با ۶۰هزار درخت چنار پوشش داده شده‌بود، اما اکنون تنها بیش از ۸هزار چنار در سرتاسر خیابان باقی‌مانده‌است.

بسیاری از مراکز خرید بزرگ، پارک‌های عمومی، رستوران‌ها، موزه‌ها، مراکز فرهنگی و دفاتر ملی و بین‌المللی در این خیابان قرار دارند.

این خیابان هم‌چنین از کانون‌های سنتی خرید تهران است و بوستان‌های بزرگ ملت و ساعی این خیابان قراردارند.
شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده مفتخر است در پروژه تجهیز مبلمان شهری این خیابان شرکت داشته باشد و اثار ماندگار و جدیدی را در این خیابان تولید و اجرا نماید.

بدین منظور از نیمکت های پارکی سنگ و چوب استفاده نموده است سنگ استفاده شده در این پروژه سنگ گرانیت میباشد و چوب استفاده شده چوب ترمو با روکش انتی یو وی میباشد.

بولارد های نصب شده از جنس سنگ لایبید میباشد که به منظور زیبایی و دوام بالاتر به صورت دو طرفه تیشه خور گردیده و سپس با غلاف دور سنگ نصب گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید