مدرنترین المانهای شهری

مدرنترین المانهای شهری

کلید تمدن آموزش است.  آموزش و انتقال دانش، تجربه و ارزش ها از ارکان اولیه یک جامعه متمدن است.  شهر به طور سنتی محل پرورش تمدن است، زیرا تراکم و تعامل افراد با پیشینه‌های مختلف باعث ایجاد تفکر نوآورانه، مدارا و ارزش‌های فرهنگی می‌شود.  ساختار محیط شهری نقش مهمی در ایجاد این محل پرورش دارد.  در مقابل، جوامع بدون آموزش و سیستم های ارتباطی مستحکم و باز اغلب در توسعه خود دچار رکود می شوند یا حتی رو به زوال می روند. موارد فوق همیشه انگیزه من برای تمرین آموزش به عنوان یک امر طبیعی در کنار کارم به عنوان یک طراح و معمار شهری بوده است.  بنابراین، از آنجایی که نیاز به یک محیط شهری با کیفیت بالا مشهود است، این امر به طور خاص برای آموزش صحیح، مدیریت دانش در طراحی شهری نیز مرتبط است.  در گذشته، طراحی شهری به‌عنوان یک فعالیت جانبی برای معماران یا به‌عنوان یک فعالیت برنامه‌ریزی که پس‌زمینه‌ای جغرافیایی، سیاسی یا مهندسی را تشکیل می‌دهد، کاملاً مادرانه‌ای بوده است

نقش معماران در سازمان بازآفرینی شهری  چیست؟  آنها با آموزش معماری خود در موقعیت خوبی برای انجام کارهای طراحی شهری در قرار دارند.  ما تاکید زیادی بر طراحی شهری داریم تا شهرمان را به مکانی متمایز، پویا و لذت بخش تبدیل کنیم که مردم محور است.  در سال 2014، URA چارچوب صلاحیتی را ایجاد کرد که یک نقشه راه آموزشی 3 ساله برای برنامه ریزان و معماران ما تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان حرفه ای ما از پایه های نظری خوبی در برنامه ریزی شهری و طراحی شهری برخوردار هستند و در اجرای برنامه ریزی و طراحی شهری صلاحیت دارند.  کار کردن  همه برنامه ریزان و معماران جوان تا پایان برنامه 3 ساله که شامل آموزش در حین کار نیز می شود، به مهارت های اساسی طراحی شهری و قدردانی دست یافته اند. نقشه راه آموزشی همچنین متخصصان با تجربه تر ما را که بیش از بیش از مدت در URA کار کرده اند، پوشش می دهد.  3 سال.  با توجه به پیشرفت عظیم در فناوری دیجیتال، توسعه برنامه ای در طراحی شهری نیز به موقع است که شایستگی را در توسعه ابزارهای دیجیتالی مناسب و فرآیندهای کاری با استفاده از پارامتریک ایجاد کند.

 

مدرنترین المانهای شهری

مدرنترین المانهای شهری

کلید تمدن آموزش است.  آموزش و انتقال دانش، تجربه و ارزش ها از ارکان اولیه یک جامعه متمدن است.  شهر به طور سنتی محل پرورش تمدن است، زیرا تراکم و تعامل افراد با پیشینه‌های مختلف باعث ایجاد تفکر نوآورانه، مدارا و ارزش‌های فرهنگی می‌شود.  ساختار محیط شهری نقش مهمی در ایجاد این محل پرورش دارد.  در مقابل، جوامع بدون آموزش و سیستم های ارتباطی مستحکم و باز اغلب در توسعه خود دچار رکود می شوند یا حتی رو به زوال می روند. موارد فوق همیشه انگیزه من برای تمرین آموزش به عنوان یک امر طبیعی در کنار کارم به عنوان یک طراح و معمار شهری بوده است.  بنابراین، از آنجایی که نیاز به یک محیط شهری با کیفیت بالا مشهود است، این امر به طور خاص برای آموزش صحیح، مدیریت دانش در طراحی شهری نیز مرتبط است.  در گذشته، طراحی شهری به‌عنوان یک فعالیت جانبی برای معماران یا به‌عنوان یک فعالیت برنامه‌ریزی که پس‌زمینه‌ای جغرافیایی، سیاسی یا مهندسی را تشکیل می‌دهد، کاملاً مادرانه‌ای بوده است

نقش معماران در سازمان بازآفرینی شهری  چیست؟  آنها با آموزش معماری خود در موقعیت خوبی برای انجام کارهای طراحی شهری در قرار دارند.  ما تاکید زیادی بر طراحی شهری داریم تا شهرمان را به مکانی متمایز، پویا و لذت بخش تبدیل کنیم که مردم محور است.  در سال 2014، URA چارچوب صلاحیتی را ایجاد کرد که یک نقشه راه آموزشی 3 ساله برای برنامه ریزان و معماران ما تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که کارکنان حرفه ای ما از پایه های نظری خوبی در برنامه ریزی شهری و طراحی شهری برخوردار هستند و در اجرای برنامه ریزی و طراحی شهری صلاحیت دارند.  کار کردن  همه برنامه ریزان و معماران جوان تا پایان برنامه 3 ساله که شامل آموزش در حین کار نیز می شود، به مهارت های اساسی طراحی شهری و قدردانی دست یافته اند. نقشه راه آموزشی همچنین متخصصان با تجربه تر ما را که بیش از بیش از مدت در URA کار کرده اند، پوشش می دهد.  3 سال.  با توجه به پیشرفت عظیم در فناوری دیجیتال، توسعه برنامه ای در طراحی شهری نیز به موقع است که شایستگی را در توسعه ابزارهای دیجیتالی مناسب و فرآیندهای کاری با استفاده از پارامتریک ایجاد کند.

مدرنترین المانهای شهری

<yoastmark class=

مدرنترین المانهای شهری

<yoastmark class=

طرح:

طراحی شهری به همان اندازه که یک علم است، هنری است که تنها می تواند با ابزارهای جدید مانند تجزیه و تحلیل داده ها و طراحی پارامتریک برای آزمایش سناریوهای مختلف با توانایی های تجسم دیجیتال سود ببرد.  ما همچنین می دانیم که نتایج خوب طراحی شهری نیازمند توانایی ادغام مهارت های انضباطی متنوع، از جمله تجزیه و تحلیل اجتماعی و محیطی-ذهنی، طراحی معماری و منظر است.  در حالی که ما دانش نهادی در طراحی شهری ایجاد کرده‌ایم، اغلب این فرصت را نداریم که آیا راه‌های روش‌شناختی و مبتنی بر شواهد جایگزین برای بکارگیری ابزارهای طراحی شهری و به کارگیری تفکر طراحی شهری وجود دارد یا خیر.  با در نظر گرفتن این موضوع، ما با آزمایشگاه شهرهای آینده (FCL) در مرکز سنگاپور-ETH (SEC) همکاری کردیم تا یک برنامه مطالعات پیشرفته در طراحی شهری (AS-UD) را برای معماران با تجربه تر خود توسعه دهیم.  برنامه سه دوره ای که برای معماران URA ما سفارشی شده است، در نظر گرفته شده است تا درک عمیق تری از ملاحظات و زیربناها ایجاد کند که تصمیمات طراحی شهری را بهتر هدایت کند و دیدگاه های مستدل از شهرسازی را فرموله کند.  مدرسان برنامه همچنین رویکردی دوگانه را برای آموزش طراحی شهری پارامتریک با استفاده از نرم افزارهای مختلف برای ترسیم سریع ایده های پارامتریک در نظر می گیرند.  پروژه‌های استودیویی با تأکید بر تعریف مسائل شهری، توسعه درک و درک عمیق‌تر از مکان، تاریخ، بافت اجتماعی و شرایط اقلیمی انجام می‌شوند تا تحلیل‌های مبتنی بر شواهد را توسعه دهند و استراتژی‌ها و پاسخ‌های مناسب طراحی شهری را تدوین کنند.  من مایلم از پروفسور دکتر استفان کرنز، مدیر برنامه FCL، پروفسور کیس کریستیانس، هماهنگ کننده برنامه FCL، زوریخ و دیتمار لیک، هماهنگ کننده سناریو برای شهرهای با استفاده ترکیبی با تراکم بالا، برای حمایت مشتاقانه و رهبری رویایی آنها در این زمینه تشکر کنم.  در حال توسعه این برنامه، و همچنین Aurel von Richthofen، رهبر برنامه آموزشی برای ارائه آموزش های ارزشمند به شرکت کنندگان ما.  پشتیبانی فوق العاده مدیریت URA از مدیر عامل تا مدیران این برنامه را ممکن ساخته است. این نشریه سفر یادگیری شرکت کنندگان در توسعه تفکر و کاربرد طراحی شهری را مستند می کند.  این یک سفر یادگیری جدید برای شرکت کنندگان بوده است و من تلاش های سرسختانه آنها را برای به کارگیری خود تحسین می کنم ابزارهای دیجیتالی بیشتری مانند Rhino و Grasshopper را بیاموزید که شامل اسکریپت می شد!  بنابراین، این نشریه همچنین دستاوردهای فارغ التحصیلان پیشگام برنامه مطالعات پیشرفته در طراحی شهری را جشن می گیرد.  با این حال، حتی زمانی که یاد می‌گیریم از ابزارهای دیجیتالی بیشتری استفاده کنیم، ارزش‌ها و نگرش ما از طریق گفتمان دائمی درباره آنچه شهر را به مکان بهتری برای مردمش می‌سازد، احیا می‌شود که بهترین نتایج طراحی شهری را برای شهر ما تضمین می‌کند.  از طریق این برنامه، شرکت کنندگان باید نظرات خود را در مورد شهرسازی در تکالیف کتبی و پروژه استودیویی خود به بحث گذاشته، به چالش بکشند و بیان کنند.

<yoastmark class=

مدرنترین المانهای شهری
مدرنترین المانهای شهری

زمانی بهتر از این نیست که معماران ما دانش جدیدی را که به دست آورده‌اند در کار طراحی شهری خود قرار دهند و با این کار سطح تحلیل، تحقیق و پاسخ طراحی شهری را برای ایجاد شهری زیست‌پذیر که مورد علاقه مردمش باشد بالا ببرند.

فعالیت‌های ما در ETH، آزمایشگاه شهرهای آینده و شیوه‌های طراحی، بر روی ادغام یک رویکرد طراحی محور و یک دیدگاه مبتنی بر علم و سیاست کار می‌کنند.  این به تدریج منجر به پیکربندی مجدد حرفه طراحی شهری می شود.  طراحی شهری سینتی سایزر یک فرآیند بین رشته ای است که در آن طراحی معماری، منظر، علوم محیطی، سیاست، اقتصاد و جامعه شناسی با هم ترکیب می شوند. علاوه بر این، عصر دیجیتال از یک سو ما را قادر به ایجاد یک جعبه ابزار شگفت انگیز کرده است.  برای طراحی، شبیه سازی، مدل سازی، تجسم و اعتبارسنجی یا به سادگی تقطیر اطلاعات از منابع داده های متعدد؛  از سوی دیگر، اطلاعات زیادی را برای ما به ارمغان آورده است که مستلزم روش‌های جدید پردازش و فیلتر کردن اطلاعات است. در نهایت، زیرا دقیقاً این فناوری دیجیتالی بسیار پیشرفته برای اندازه‌گیری و سنجش، ما را بی‌تردید متوجه این واقعیت کرده است که زندگی انسان به طور جدی به خطر می‌اندازد.  وجود آینده زمین، و از آنجایی که این خطر ارتباط زیادی با درجه شدید شهرنشینی دارد که زندگی انسان ایجاد می کند، طراحی شهری به عنوان یک رشته کلیدی در به چالش کشیدن این خطر است. در طول 50 سال گذشته URA سنگاپور توسعه یافته است.  به یکی از مبتکرترین و با تجربه ترین آژانس های برنامه ریزی دولتی در میان بسیاری از شهرهای جهان تبدیل شد.  بنابراین URA بستر مناسبی برای مشارکت در تحقیقات و آموزش پیشرفته است تا نیاز فوری به طراحان شهری مسئول را توسعه دهد.

مدرنترین المانهای شهری

در ادبیات طراحی شهری، «عنصر شهری» یک مقوله به خوبی تثبیت شده است.  معمولاً به بلوک‌های ساختمانی فیزیکی شهر اشاره دارد: ساختمان‌ها، خوشه‌های ساختمان‌ها و فضاهای بین آنها که با هم ترکیب می‌شوند و بافت شهری را می‌سازند.  آنها را می توان به عنوان واحدهای ساده ای تعریف کرد که می توانند در کل پیچیده تر یک محله یا شهر شهری ترکیب شوند. عنصر شهری به خودی خود معنا ندارد، اما برای مفید و معنادار شدن به عناصر شهری دیگر و زمینه وسیع تری نیاز دارد.  .  در زبان‌شناسی، عنصر شهری را می‌توان به یک تکواژ تشبیه کرد، که برای معنا یافتن نیاز به قواعد ترکیبی نحوی دارد.  به این ترتیب، روابط متقابل عناصر شهری با یکدیگر و با بافت شهری، معمولاً توسط قوانین و اصول اداره می شود. برای آلدو روسی، چگونگی ترکیب و ترکیب عناصر شهری در طول زمان، موضوع پیروی کورکورانه از قوانین نیست.  ، اما مستلزم مهارت و قضاوت خاصی است.  این امر اساساً مهم است، زیرا ویژگی و کیفیت خاص یک شهر از این اقدامات ترکیبی پدیدار می شود.

او نوشت، عناصر شهری «قادر به تسریع روند شهرنشینی در یک شهر هستند» (روسی 1982، 87، تأکید اصلی). اصطلاح «شهرسازی» همانطور که روسی از آن استفاده می‌کند، با روشی که جمعیت شناسان از آن استفاده می‌کنند کاملاً متفاوت است.  برای جمعیت شناسان، این اصطلاح به سادگی به معنای تغییر نسبت جمعیتی است که در مناطق شهری به جای روستایی زندگی می کنند.  برای روسی، شهرنشینی یک اصطلاح کیفی است.  این به شهرنشینی و ویژگی ها و ویژگی های یک شهر اشاره دارد.  هر دو معنا مهم هستند.  در بافت سنگاپور، جایی که شهرنشینی جمعیتی تقریباً کامل است، موضوع شهرنشینی بیش از پیش مهمتر شده است. آموزش طراحی شهری در این زمینه مستلزم پیش‌زمینه کردن مسئله شهرنشینی است.  دوره ای که در این جزوه خلاصه شده است، با این فرض شروع می شود و بر عنصر شهری تمرکز دارد.  این شامل درک عناصر شهری از قبل موجود – انواع ساختمان ها، اندازه بلوک ها، عرض خیابان ها و مسیرهای فرعی – که از شهرهای اروپا، آمریکا و آسیا به ارث رسیده است، و همچنین تشخیص عناصری است که در اینجا در سنگاپور به دلیل چالش های برنامه-ماتیک خاص ظاهر شده اند.  نیازهای اقلیمی یک محیط گرم و مرطوب.  برای پاسخ، عنصر شهری را بسط داده ایم، تا سیستم شهری و همچنین محیط شهری را در نظر بگیریم.  جنبه‌های سیستمی شهرهای معاصر به طور فزاینده‌ای مهم شده‌اند و به درک جریان‌های ترافیک، مردم، آب، انرژی و هوا که با اشکال شهر در تعامل هستند کمک می‌کنند.  محیط شهری به سیستم‌های بوم‌شناختی (طبیعی و انسانی) اطلاق می‌شود که همشهر را در برگرفته و هم آن را فراگرفته و برای سلامت و آسایش زندگی شهری بسیار مهم شده‌اند.

هدف ترم 2 عملیاتی کردن اصول نظری معرفی شده در ترم 1 است. شرکت کنندگان یک کاتالوگ متشکل از عناصر شهری بنیادی تهیه می کنند.  اصطلاح «عنصر» به مفاهیم نوع و ژانر در طراحی شهری، و رویکردهای اکتشافی به شکل‌گیری دانش (یا قوانین سرانگشتی) مربوط می‌شود.  عناصر، ویژگی‌های معمولی شکل شهر خوب هستند که می‌توانند در مقیاس از بافت سنگفرش، ورودی ساختمان، مغازه، پارک جیبی، میدان و خیابان، محله و محوطه متفاوت باشند.  عناصر – به عنوان واحدهای مبتنی بر قانون – می توانند به عناصر طراحی پارامتریک دیجیتال ترجمه شوند، که به نوبه خود می توانند به راحتی با هم در توالی ها و سیستم های بزرگتر ترکیب شوند یا گره بخورند.  شرکت کنندگان به سفر سمیناری به شانگهای یا بارسلون ملحق می شوند تا از بهترین نمونه های بین المللی بیاموزند.

مدرنترین المانهای شهری

طراحی شهری در ترم 3 شرکت کنندگان اصول شهری اساسی توسعه یافته در ترم 2 و ورودی های نظری ارائه شده در ترم 1 را برای توسعه طرح های پیشنهادی طراحی شهری برای سنگاپور به کار می گیرند.  با شروع با تجزیه و تحلیل سایت متمرکز، شرکت کنندگان کاتالوگ عملیاتی عناصر شهری را بسیج می کنند و به سرعت ابزارهای طراحی پارامتریک را برای تغییرات طراحی شهری، ارزیابی تکراری و بهبود به کار می برند.  بررسی نهایی کسب مهارت های تحلیلی و بازنمایی شهری در طرح های جامع طراحی شهری را نشان می دهد.  در حالی که شرکت کنندگان در ترم 1 و 2 به صورت انفرادی کار می کردند، در ترم 3 در گروه های چهار نفره کار می کردند

ویژگی های عمومی برای فضای سالمندان

فضاهای عمومی که برای ساکنین سالمند جذاب هستند با سرعت کم حرکت، دید خوب و کاربری های اطراف مشخص می شوند که شکل گیری تعامل اجتماعی را تشویق می کند.  برای من، یافتن افرادی که در یک فضای عمومی نشسته اند، نشان دهنده جذابیت آن فضا است.  عمل نشستن حاکی از آن است که افراد به جای قدم زدن در فضا، زمان بیشتری را در آن فضا می گذرانند.  این زمانی است که تعامل اجتماعی اتفاق می افتد و فضاهای عمومی را جذاب می کند.  سرعت حرکت آهسته – سرعت نسبی کمتری که افراد در فضا حرکت می کنند.  دید – دید فضا به این معناست که فضا از نظر دید و دیده شدن چقدر ساختار یافته است.

 

استفاده های پیرامونی که شکل گیری تعامل اجتماعی را تشویق می کنند – برنامه هایی که مستقیماً در مجاورت فضای عمومی قرار دارند بر استفاده کنندگان از فضای عمومی و ویژگی آن تأثیر می گذارند.  برخی از برنامه‌ها با اجازه دادن به کاربران برای داشتن یک رابطه طولانی مدت، می‌توانند بیش از سایرین حس جامعه را تقویت کنند.  به عنوان مثال، آرایشگری که مدت‌هاست فعالیت می‌کند و مشتریانش عمدتاً ساکنین هستند.  کافی شاپی که به ساکنان امکان تعامل اجتماعی را می دهد

 

ایجاد فضاهای عمومی پر جنب و جوش به چه معناست؟

 

برای ایجاد فضاهای عمومی پر جنب و جوش چه چیزی لازم است؟  چرا برخی از فضاهای عمومی ظاهراً موفق به جذب مردم برای استفاده از آنها شده اند در حالی که برخی دیگر موفق نشده اند؟  برای پاسخ به این سوال، من فضاهای عمومی در سراسر Jurong West را بررسی کردم. فرضیه در ابتدا، ما باید مشخص کنیم که فضاهای عمومی و پر جنب و جوش چیست.  بیایید با دومی شروع کنیم.  متیو کارمونا و همکارانش فضاهای عمومی را «مکان ها و مکان های زندگی عمومی» تعریف می کنند.  اساساً، فضاهایی که امکان دسترسی به همه گروه‌های مردمی را برای تعامل، در هم آمیختن، ارتباط، یادگیری، تبادل و انجام کنش و نمایندگی سیاسی فراهم می‌کند (Carmona et al, 2003, p.109).  سپس می توان فضاهای عمومی را به سه دسته طبقه بندی کرد، یعنی فضاهای عمومی خارجی (مانند میدان ها و خیابان ها).

طرح:

طراحی شهری به همان اندازه که یک علم است، هنری است که تنها می تواند با ابزارهای جدید مانند تجزیه و تحلیل داده ها و طراحی پارامتریک برای آزمایش سناریوهای مختلف با توانایی های تجسم دیجیتال سود ببرد.  ما همچنین می دانیم که نتایج خوب طراحی شهری (مدرنترین المانهای شهری)نیازمند توانایی ادغام مهارت های انضباطی متنوع، از جمله تجزیه و تحلیل اجتماعی و محیطی-ذهنی، طراحی معماری و منظر است.  در حالی که ما دانش نهادی در طراحی شهری ایجاد کرده‌ایم، اغلب این فرصت را نداریم که آیا راه‌های روش‌شناختی و مبتنی بر شواهد جایگزین برای بکارگیری ابزارهای طراحی شهری و به کارگیری تفکر طراحی شهری وجود دارد یا خیر.  با در نظر گرفتن این موضوع، ما با آزمایشگاه شهرهای آینده (FCL) در مرکز سنگاپور-ETH (SEC) همکاری کردیم تا یک برنامه مطالعات پیشرفته در طراحی شهری (AS-UD) را برای معماران با تجربه تر خود توسعه دهیم.  برنامه سه دوره ای که برای معماران URA ما سفارشی شده است، در نظر گرفته شده است تا درک عمیق تری از ملاحظات و زیربناها ایجاد کند که تصمیمات طراحی شهری را بهتر هدایت کند و دیدگاه های مستدل از شهرسازی را فرموله کند.  مدرسان برنامه همچنین رویکردی دوگانه را برای آموزش طراحی شهری پارامتریک با استفاده از نرم افزارهای مختلف برای ترسیم سریع ایده های پارامتریک در نظر می گیرند.  پروژه‌های استودیویی با تأکید بر تعریف مسائل شهری، توسعه درک و درک عمیق‌تر از مکان، تاریخ، بافت اجتماعی و شرایط اقلیمی انجام می‌شوند تا تحلیل‌های مبتنی بر شواهد را توسعه دهند و استراتژی‌ها و پاسخ‌های مناسب طراحی شهری را تدوین کنند.  من مایلم از پروفسور دکتر استفان کرنز، مدیر برنامه FCL، پروفسور کیس کریستیانس، هماهنگ کننده برنامه FCL، زوریخ و دیتمار لیک، هماهنگ کننده سناریو برای شهرهای با استفاده ترکیبی با تراکم بالا، برای حمایت مشتاقانه و رهبری رویایی آنها در این زمینه تشکر کنم.  در حال توسعه این برنامه، و همچنین Aurel von Richthofen، رهبر برنامه آموزشی برای ارائه آموزش های ارزشمند به شرکت کنندگان ما.  پشتیبانی فوق العاده مدیریت URA از مدیر عامل تا مدیران این برنامه را ممکن ساخته است. این نشریه سفر یادگیری شرکت کنندگان در توسعه تفکر و کاربرد طراحی شهری را مستند می کند.  این یک سفر یادگیری جدید برای شرکت کنندگان بوده است و من تلاش های سرسختانه آنها را برای به کارگیری خود تحسین می کنم ابزارهای دیجیتالی بیشتری مانند Rhino و Grasshopper را بیاموزید که شامل اسکریپت می شد!  بنابراین، این نشریه همچنین دستاوردهای فارغ التحصیلان پیشگام برنامه مطالعات پیشرفته در طراحی شهری را جشن می گیرد.  با این حال، حتی زمانی که یاد می‌گیریم از ابزارهای دیجیتالی بیشتری استفاده کنیم، ارزش‌ها و نگرش ما از طریق گفتمان دائمی درباره آنچه شهر را به مکان بهتری برای مردمش می‌سازد، احیا می‌شود که بهترین نتایج طراحی شهری را برای شهر ما تضمین می‌کند.  از طریق این برنامه، شرکت کنندگان باید نظرات خود را در مورد شهرسازی در تکالیف کتبی و پروژه استودیویی خود به بحث گذاشته، به چالش بکشند و بیان کنند.

 

زمانی بهتر از این نیست که معماران ما دانش جدیدی را که به دست آورده‌اند در کار طراحی شهری (مدرنترین المانهای شهری )خود قرار دهند و با این کار سطح تحلیل، تحقیق و پاسخ طراحی شهری را برای ایجاد شهری زیست‌پذیر که مورد علاقه مردمش باشد بالا ببرند.

 

 

 

فعالیت‌های ما در ETH، آزمایشگاه شهرهای آینده و شیوه‌های طراحی، بر روی ادغام یک رویکرد طراحی محور و یک دیدگاه مبتنی بر علم و سیاست کار می‌کنند.  این به تدریج منجر به پیکربندی مجدد حرفه طراحی شهری می شود.  طراحی شهری سینتی سایزر یک فرآیند بین رشته ای است که در آن طراحی معماری، منظر، علوم محیطی، سیاست، اقتصاد و جامعه شناسی با هم ترکیب می شوند. علاوه بر این، عصر دیجیتال از یک سو ما را قادر به ایجاد یک جعبه ابزار شگفت انگیز کرده است.  برای طراحی، شبیه سازی، مدل سازی، تجسم و اعتبارسنجی یا به سادگی تقطیر اطلاعات از منابع داده های متعدد؛  از سوی دیگر، اطلاعات زیادی را برای ما به ارمغان آورده است که مستلزم روش‌های جدید پردازش و فیلتر کردن اطلاعات است. در نهایت، زیرا دقیقاً این فناوری دیجیتالی بسیار پیشرفته برای اندازه‌گیری و سنجش، ما را بی‌تردید متوجه این واقعیت کرده است که زندگی انسان به طور جدی به خطر می‌اندازد.  وجود آینده زمین، و از آنجایی که این خطر ارتباط زیادی با درجه شدید شهرنشینی دارد که زندگی انسان ایجاد می کند، طراحی شهری به عنوان یک رشته کلیدی در به چالش کشیدن این خطر است. در طول 50 سال گذشته URA سنگاپور توسعه یافته است.  به یکی از مبتکرترین و با تجربه ترین آژانس های برنامه ریزی دولتی در میان بسیاری از شهرهای جهان تبدیل شد.  بنابراین URA بستر مناسبی برای مشارکت در تحقیقات و آموزش پیشرفته است تا نیاز فوری به طراحان شهری مسئول را توسعه دهد.

مدرنترین المانهای شهری

در ادبیات طراحی شهری، «عنصر شهری» یک مقوله به خوبی تثبیت شده است.  معمولاً به بلوک‌های ساختمانی فیزیکی شهر اشاره دارد: ساختمان‌ها، خوشه‌های ساختمان‌ها و فضاهای بین آنها که با هم ترکیب می‌شوند و بافت شهری را می‌سازند.  آنها را می توان به عنوان واحدهای ساده ای تعریف کرد که می توانند در کل پیچیده تر یک محله یا شهر شهری ترکیب شوند. عنصر شهری به خودی خود معنا ندارد، اما برای مفید و معنادار شدن به عناصر شهری دیگر و زمینه وسیع تری نیاز دارد.  .  در زبان‌شناسی، عنصر شهری را می‌توان به یک تکواژ تشبیه کرد، که برای معنا یافتن نیاز به قواعد ترکیبی نحوی دارد.  به این ترتیب، روابط متقابل عناصر شهری با یکدیگر و با بافت شهری، معمولاً توسط قوانین و اصول اداره می شود. برای آلدو روسی، چگونگی ترکیب و ترکیب عناصر شهری در طول زمان، موضوع پیروی کورکورانه از قوانین نیست.  ، اما مستلزم مهارت و قضاوت خاصی است.  این امر اساساً مهم است، زیرا ویژگی و کیفیت خاص یک شهر از این اقدامات ترکیبی پدیدار می شود.

 

او نوشت، عناصر شهری «قادر به تسریع روند شهرنشینی در یک شهر هستند» (روسی 1982، 87، تأکید اصلی). اصطلاح «شهرسازی» همانطور که روسی از آن استفاده می‌کند، با روشی که جمعیت شناسان از آن استفاده می‌کنند کاملاً متفاوت است.  برای جمعیت شناسان، این اصطلاح به سادگی به معنای تغییر نسبت جمعیتی است که در مناطق شهری به جای روستایی زندگی می کنند.  برای روسی، شهرنشینی یک اصطلاح کیفی است.  این به شهرنشینی و ویژگی ها و ویژگی های یک شهر اشاره دارد.  هر دو معنا مهم هستند.  در بافت سنگاپور، جایی که شهرنشینی جمعیتی تقریباً کامل است، موضوع شهرنشینی بیش از پیش مهمتر شده است. آموزش طراحی شهری در این زمینه مستلزم پیش‌زمینه کردن مسئله شهرنشینی است.  دوره ای که در این جزوه خلاصه شده است، با این فرض شروع می شود و بر عنصر شهری تمرکز دارد.  این شامل درک عناصر شهری از قبل موجود – انواع ساختمان ها، اندازه بلوک ها، عرض خیابان ها و مسیرهای فرعی – که از شهرهای اروپا، آمریکا و آسیا به ارث رسیده است، و همچنین تشخیص عناصری است که در اینجا در سنگاپور به دلیل چالش های برنامه-ماتیک خاص ظاهر شده اند.  نیازهای اقلیمی یک محیط گرم و مرطوب.  برای پاسخ، عنصر شهری را بسط داده ایم، تا سیستم شهری و همچنین محیط شهری را در نظر بگیریم.  جنبه‌های سیستمی شهرهای معاصر به طور فزاینده‌ای مهم شده‌اند و به درک جریان‌های ترافیک، مردم، آب، انرژی و هوا که با اشکال شهر در تعامل هستند کمک می‌کنند.  محیط شهری به سیستم‌های بوم‌شناختی (طبیعی و انسانی) اطلاق می‌شود که همشهر را در برگرفته و هم آن را فراگرفته و برای سلامت و آسایش زندگی شهری بسیار مهم شده‌اند.

مدرنترین المانهای شهری

هدف ترم 2 عملیاتی کردن اصول نظری معرفی شده در ترم 1 است. شرکت کنندگان یک کاتالوگ متشکل از عناصر شهری بنیادی تهیه می کنند.  اصطلاح «عنصر» به مفاهیم نوع و ژانر در طراحی شهری، و رویکردهای اکتشافی به شکل‌گیری دانش (یا قوانین سرانگشتی) مربوط می‌شود.  عناصر، ویژگی‌های معمولی شکل شهر خوب هستند که می‌توانند در مقیاس از بافت سنگفرش، ورودی ساختمان، مغازه، پارک جیبی، میدان و خیابان، محله و محوطه متفاوت باشند.  عناصر – به عنوان واحدهای مبتنی بر قانون – می توانند به عناصر طراحی پارامتریک دیجیتال ترجمه شوند، که به نوبه خود می توانند به راحتی با هم در توالی ها و سیستم های بزرگتر ترکیب شوند یا گره بخورند.  شرکت کنندگان به سفر سمیناری به شانگهای یا بارسلون ملحق می شوند تا از بهترین نمونه های بین المللی بیاموزند.

مدرنترین المانهای شهری

طراحی شهری در ترم 3 شرکت کنندگان اصول شهری اساسی توسعه یافته در ترم 2 و ورودی های نظری ارائه شده در ترم 1 را برای توسعه طرح های پیشنهادی طراحی شهری برای سنگاپور به کار می گیرند.  با شروع با تجزیه و تحلیل سایت متمرکز، شرکت کنندگان کاتالوگ عملیاتی عناصر شهری را بسیج می کنند و به سرعت ابزارهای طراحی پارامتریک را برای تغییرات طراحی شهری، ارزیابی تکراری و بهبود به کار می برند.  بررسی نهایی کسب مهارت های تحلیلی و بازنمایی شهری در طرح های جامع طراحی شهری را نشان می دهد.  در حالی که شرکت کنندگان در ترم 1 و 2 به صورت انفرادی کار می کردند، در ترم 3 در گروه های چهار نفره کار می کردند

ویژگی های عمومی برای فضای سالمندان

فضاهای عمومی که برای ساکنین سالمند جذاب هستند با سرعت کم حرکت، دید خوب و کاربری های اطراف مشخص می شوند که شکل گیری تعامل اجتماعی را تشویق می کند.  برای من، یافتن افرادی که در یک فضای عمومی نشسته اند، نشان دهنده جذابیت آن فضا است.  عمل نشستن حاکی از آن است که افراد به جای قدم زدن در فضا، زمان بیشتری را در آن فضا می گذرانند.  این زمانی است که تعامل اجتماعی اتفاق می افتد و فضاهای عمومی را جذاب می کند.  سرعت حرکت آهسته – سرعت نسبی کمتری که افراد در فضا حرکت می کنند.  دید – دید فضا به این معناست که فضا از نظر دید و دیده شدن چقدر ساختار یافته است.

استفاده های پیرامونی که شکل گیری تعامل اجتماعی را تشویق می کنند – برنامه هایی که مستقیماً در مجاورت فضای عمومی قرار دارند بر استفاده کنندگان از فضای عمومی و ویژگی آن تأثیر می گذارند.  برخی از برنامه‌ها با اجازه دادن به کاربران برای داشتن یک رابطه طولانی مدت، می‌توانند بیش از سایرین حس جامعه را تقویت کنند.  به عنوان مثال، آرایشگری که مدت‌هاست فعالیت می‌کند و مشتریانش عمدتاً ساکنین هستند.  کافی شاپی که به ساکنان امکان تعامل اجتماعی را می دهد

ایجاد فضاهای عمومی پر جنب و جوش به چه معناست؟

برای ایجاد فضاهای عمومی پر جنب و جوش چه چیزی لازم است؟  چرا برخی از فضاهای عمومی ظاهراً موفق به جذب مردم برای استفاده از آنها شده اند در حالی که برخی دیگر موفق نشده اند؟  برای پاسخ به این سوال، من فضاهای عمومی در سراسر Jurong West را بررسی کردم. فرضیه در ابتدا، ما باید مشخص کنیم که فضاهای عمومی و پر جنب و جوش چیست.  بیایید با دومی شروع کنیم.  متیو کارمونا و همکارانش فضاهای عمومی را «مکان ها و مکان های زندگی عمومی» تعریف می کنند.  اساساً، فضاهایی که امکان دسترسی به همه گروه‌های مردمی را برای تعامل، در هم آمیختن، ارتباط، یادگیری، تبادل و انجام کنش و نمایندگی سیاسی فراهم می‌کند (Carmona et al, 2003, p.109).  سپس می توان فضاهای عمومی را به سه دسته طبقه بندی کرد، یعنی فضاهای عمومی خارجی (مانند میدان ها و خیابان ها).

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید