نقش میدان در فضای شهری

مبلمان شهری - شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده - سفره هفت سین شهری
collections_bookmarkمبلمان شهری

نقش میدان در فضای شهری

نقش میدان در فضای شهری : میدان ها در شهر نقش بسیار مهم و کاربردی دارند و این عناصر می توان خود شاخصه یک شهر یا یک منطقه باشند و همه فضا ها و اماکن بر مبنای آن ساخته شده و شهر را حول محور خود هدایت کند و کستردگی شهر به صورت مرکزی ( هسته ای) شکل گیری شود.

میدان شهری چیست؟

میدان را به بیان ساده تر می توان معرفی کرد که یک میدان فضای باز می باشد که خود در راس  مجموعه ای قرار گرفته و اطراف آن را بنا ها ، خیابان ها ، پیاده رو ها و … احاطه کرده اند.

میدان ها محل اتصال چند خیابان با هم و ارتباط دهنده  چندین منطقه با یکدیگر هستند و همین امر موجب شده فعالیت های اجتماعی ، تجاری ، ورزشی و … در آن شهر افزایش پیدا کند و تعاملات بیشتر از قبل شود.

 

موارد قابل توجه در طراحی میدان شهری

در طراحی و اجرای میدان شهری میبایست به چند نکته دقت نمود که این موارد عبارتند از: بافت شهری ، قدمت منطقه ، مصالح بوی ، عملکرد منطقه ، رفتار های انسانی ، مبلمان شهری ،اقلیم ، موقعیت شهری و … می باشد.

با شرایط فوق میتوان این عنصر را با شهر همسو و هماهنگ نمود.

طراحان و مهندسین شهر سازی با ایجاد فضا های مطلوب توانست کاربرد میدان را چندین برابر کنند و به وسیله پوش های گیاهی آن فضا را معقول تر از قبل کنند

 

عناصر شهری قابل نصب در میدان ها

 به وسیله عناصر شهری و مبلمان شهری همچون نیمکت پارکی ، میز ، سطل زباله ، المان شهری و … تجهیز نموده تا شهروندان از این فضاهای فوق العاده استفاده کرده و لذت کافی را ببرند.

شرکت لتکا طراحان ایده -زیباسازی و مبلمان شهری - تولید مبلمان شهری-اهمیت مبلمان شهری-انواع مبلمان شهری-فروش مبلمان شهری-قیمت نیمکت های پارکی-قیمت نیمکت پارکی -طراحی نیمکت چوبی-طراحی نیمکت پارک - تجهیزات و مبلمان شهری - لیست قیمت نیمکت پارکی - فروش تجهیزات پارک - لیست شرکت های تولید کننده مبلمان شهری
مبلمان شهری ایوان انتظار میدان ولیعصر تهران شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

طراحان و مهندسین شهرسازی برای اینکه افراد با تاریخ و قدمت آن شهر بیشتر آشنا شود ، المان هایی طراحی کرده اند که معرف و نماد آن شهر باشد .

و گاهی با ساخت مجسمه افراد مهم مانند شاعران ، دانشمندان و … در میدان ها شاخص شهر نصب شود و با این کار  میتوان  اشخاص نامدار و مهم زندگی و پشتکار آنها را سرلوحه زندگی خود کرده و به موفقیت های پی در پی دست یافت.

مبلمان شهری - شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده - سفره هفت سین شهری
المان سفره هفت سین در میدان شهری شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

 

مبلمان شهری ایوان انتظار میدان ولیعصر تهران شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده

 

طراحی و ساخت انواع نیمکت شهری ، المان شهری ، طراحی میدان ،ساخت کانکس و آلاچیق و….در شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده

تماس با ما:

تلفن همراه:۰۹۱۲۵۴۳۱۷۲۹

تلفن ثابت: ۸۶۰۲۴۵۸۸-۰۲۱

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید