فلسفه هفت سين | المان هفت سین شهری

سفره هفت سین- سفره هفت سین شهری - المان شهری- مبلمان شهری- المان هفت سین - المان نوروزی- المان هفت سین شهری
collections_bookmarkسفره هفت سین

فلسفه هفت سین | المان هفت سین شهری

فلسفه هفت سين: همانطور که قبلا توضیح داده شد هر رسم و جریان فکری را فلسفه ایست و درجهت اجرای بهتر از ان پدیده دانستن تاریخچه آن بسیار حایز اهمیت است در خصوص سفره هفت سین نیز این سنت باستانی مستثنی از توضیحات فوق نمیباشد دانستن فلسفه و چگونگی پیدایش سفره های هفت سین از اهمیت ویژه ای برخور دار میباشد.

معمولا در گذشته سفره های هفت سین در منازل شخصی قبل از سال تحویل پهن میگردد و تا پایان روز سیزدهم فروردین هر سال پابرجا بود و این سنت هر ساله در اغاز سال نو یکی از کارهای زیبای ان یال میبود. هر خانواده با چیدمان های متفاوت و سلیقه های مختلف اقدام به برپایی این سفره های هفت سین مینماید.

در سالهای گذشته مدیران شهری برای شروع سال نو برای ایجاد شور و هیجان در شهروندان اقدام به بر پایی سفره های هفت سین در جاهای مختلف شهری مینمایند . این سفره های هفت سین شهری معمولا در سایز های بزرگ شهری خاطرات فراموش نشدنی برای مسافران و مردم ان شهر ایجاد مینماید.

شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده یکی از اولین شرکت هایی است که بزرگترین سفره های هفت سین شهری را در ایران طراحی و تولید نموده است و در اقصی نقاط ایران این مهم را اجرا نموده است .

المان نوروزی - مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری-فلسفه هفت سين
المان نوروزی – مبلمان شهری- سفره هفت سین شهری

در ادامه مقالات قبلی به بررسی سین های موجود در هفت سین میپردازیم و به تفسیر علل و فلسفه هر یک را به تفسیر بیان میکنیم:

فلسفه هفت سین ( سنجد )

سنجد را به این دلیل در سفره هفت سین قرار میدهند که هر کسی با خود عهد کند، با آغاز سال جدید هر کاری را سنجیده انجام دهد؛ چرا که سنجد نماد سنجیده عمل کردن و نشانه گرایش به عقل است.

سنجد نماد فرزانگی و زایش میوه‌ای است که وقتی بارور می‌شود و بویش در فضا پراکنده می‌شود. پرورش دهنده قوای احساسی آدمی نیز هست.

به همین دلیل برخی بر این باورند که سنجدی که سر سفره هفت سین گذاشته می‌شود، نماد عشق انسان‌ها به یکدیگر نیز است. البته نگراش ها متفاوت است اما کلیت انتخاب بر این اساس استوار میباشد.

توجه به اصول و فرهنگ غنایی ایرانی که در هر یک از سنت های پیشین ما میباشد بسیار مهم و قابل توجه و بررسی میباشد . وظیفه هر ایرانی و هر ارگانی است که این فرهنگ غنای ایرانی را زنده نگه داشته و با اهتمام و توجه به نسل های بعدی انتقال دهد. حفظ و سیانت از فرهنگ های گذشته ایرانی وظیفه هر شهروند ایرانی میباشد.

سمنو

فلسفه هفت سين : نحوه طبخ سمنو بسیار جذاب و دیدنی است بسیار کار پر زحمت و زمان بری است ،در تمام طول زمان درست کردن سمنو باید توجه ویژه ای به ان داشت لحظه ای غافل شدن از دیگ سمنو محصول نهایی را خراب کرده است و چون از گندم حاصل میشود نماد قدرت و سمبل خیر و برکت است.

از آنجا که سمنو غذایی مقوی است که از گندم تهیه می شود و به آن غذای مرد آفرین می گویند و سرشار از ویتامین و مواد مغذی است؛ آن را به عنوان نماینده ای از صبر، عدالت، مقاومت و قدرت بر سفره می گذارند در طبخ ان نیز عنصر صبر از مهمترین ارکان و اساس تولید سمنو است .

سیر

فلسفه هفت سين سیر، گیاهی دارویی است و به عنوان ماده‌ای گندزدا به کار می رود و به دو دلیل سر سفره هفت سین گذاشته می شود، اول؛ نشان از تندرستی و میکروب زدایی دارد و دوم؛ برای رعایت حدود و مرزها سر سفره گذاشته می شود.

سیر نماد مناعت طبع شناخته می شود؛ فلسفه هفت سين سیریعنی انسان همواره باید مناعت طبع پیشه کند. سیر نشانه قناعت و یادآوری سیر چشمی است. سیر یکی از محصولات خوراکی است که بسیار خواص ویژهای دارد و اکثریت انها به اثبات رسیده است .

در متون قدیم گفته شده است سیر دارای هفتاد خاصیت است و به گفته گذشتگان اگر سیر رابو نبود در دنیا کیمیا بود.

شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده سالهاست با توجه به فلسفه هفت سین به طراحی و تولید سفره های هفت سین شهری و المان های نوروزی مینماید امسال نیز شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده طر های جدید المان های نوروزی و سفره هفت سین شهری مخصوص سال 1402را طراحی نموده و بزودی عرضه مینماید.

 در زیر چندنمونه هفت سین شهری شرکت لتکا طراحان ایده را مشاهده خواهید کرد

فلسفه هفت سين - هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی
هفت سین 1402-فلسفه هفت سين
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی

فلسفه هفت سين

هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی-فلسفه هفت سين
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی
هفت سین شهری- فلسفه هفت سين
فلسفه هفت سين

فلسفه هفت سين

فلسفه هفت سين

فلسفه هفت سين- هفت سین شهری

تلفن همراه :۰۹۱۲۴۹۵۱۱۴۰ – ۰۹۱۹۴۲۳۲۶۹۱

شرح خدمات طراحی المان لتکا طراحان ایده : ساخت المان فلزیالمان شهری-المان های طراحی معماری روستایی در ایران- ساخت هفت سین شهری فایبرگلاس و …..

با ما در تماس باشید…

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید