هفت سین ایرانی| المان هفت سین شهری

هفت سین 1402

فلسفه سفره هفت سین ایرانی

هفت سین ایرانی در سالهای اخیر متاسفانه کشور های همسایه به بهانه های مختلف در صدد هستند تا تاریخ و فرهنگ و مخصوصا رسومات قدیمی ایرانیان را به تاراج برده و به نام کشوره های خود به ثبت رسانند .

یکی از این رسومات سفره هفت سین ایرانی میباشد که از رسومات قدیمی و کهن این مرز و بوم است که دیگر کشور ها در صدد هستند تا به نام خود به ثبت برسانند . وظیفه هر ایرانی است تا در حفظ و توسعه فرهنگ نیاکانمان نهایت تلاش خود را مبذول نمایند و این مهم را به دست نسل های دیگر بسپارند.-

حراست از این مهم بر دوش تمامی ایرانیان است و در این راستا شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده در سال ١٣٩٠ با توجه به تاریخ این مرز و بوم اقدام به طراحی و تولید سفره هفت سین با طرحهای مختلف و مخصوصا طرح خای هخامنشی نمود که در سطح کشور درخشید و به عنوان زیباترین المان هفت سین شهری شناخته شد .

در این راستا این شرکت اقدام به طراحی و ساخت نمونه های جدید سفره های هفت سین شهری نموده است که از نیمه بهمن ماه ١٣٩٩ عرضه میگردد.این شرکت در این راستا انواع نمونه های سفه های هفت سین بزرگ شهری را را بر گرفته از نقوش قدییمی و برگرفته از فرهنگ این کشور طراحی و تولید نموده است.در طراحی و تولید این مدل هفت سین های شهری از نقوش تخت جمشید الهام گرفته شده است. برای گلدانهای این سفره های هفت سین شهری از ریتون های موجود در پاسارگاد الهام گرفته شده است همچنین در گلدان های ان نیز از طرح های برجسته تخت جمشید استفاده گردیده است . بر روی تمامی طرح ها نقوش 12 پر برجسته تخت جمشید استفاده گردیده اسن همچنین در اینه های موجود در سفره هفت سین با ابعاد بزرگ  و با طراحی گلهای تخت جمشید استفاده گردیده است. همچنین با توجه به رسومات گذشته از قران رحلی بزرگ برای این منظور استفاده گردیده است که مزین به دعای تحیول سال نو نیز میباشند. 

در طراحی سفره های هفت سین ایرانی توجه به فلسفه این سفره بسیار حایز اهمیت است که در ذیل به دو نمونه مهم یعنی نقش سبزه و سیب اشاره خواهیم کرد:

نقش سیب در هفت سین ایرانی

از ارکان مهم سفره هفت ‌سین سیب می باشد. این میوه خوش یمن نتیجه رشد و به بار نشستن درختی برگ ریز از خانواده گلسرخیان است.

میوه ی سیب در برخی از فرهنگ‌ها مثل فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان  و مسیحیان اروپایی قدیم اهمیت بسیار بالا ، مذهبی و اساطیری دارد، و در سفره هفت‌سین نوروزی ایرانیان سیب نمادی از سلامتی است.

 سیب میوه شفا بخش است که از خاصیت های بیشماری برخوردار می باشد

از خاصیت های سیب به موارد زیر می توان اشاره داشت

  • ضد کلسترول
  • درمان‌کننده بیماری دیابت
  • ضد سرطان
  • تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن
  •  کنترل‌کننده سندرم روده تحریک‌پذیر
  • سم‌زدای کبد
  • افزایش استقامت بدن
  •  سفیدکننده دندان‌ها
  • کاهش‌دهنده مشکلات تنفسی
  • و افزایش‌دهنده سلامت استخوان

همچنین مصرف مداوم این میوه از آلزایمر، آسم، تشکیل سنگ کیسه صفرا، آب‌مروارید، پارکینسون، هموروئید و آسیب سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

سیب میوه ی ضد پیری است و شاید به همین دلیل براساس باور‌های اهالی اسکاندیناوی جوانی جاودان می‌بخشد.

این شرکت در طی سالهای 1390-1391-1392 بزگترین سفره های هفت سین شهری را در سرتاسر ایران بزرگ طراحی و اجرا نمده است . یکی از بزرگترین سفره های هفت سین شهری در منطقه 4 تهران به مساحت 1500 متر برپا گردید . این سفره علاوه بر فلاور باکس های بزرگ دارای رحل قران بزرگ و ایینه بزرگ نیز میباشد. این سفره هفت سین دارای واش بتن های نوری نیز میباشد که برای مسیر بازدید کنندگان میباشد. این سفره هفت سین یکی از زیباترین سفره های هفت سین شهری در سال 1391 شناخته گردید و مورد توجه بسیاری از مطبوعات وخبرگزاری های سراسر کشور قرار گرفت.

نقش سبزه در سفره هفت سین

از دیگر اجزای سفره هفت‌سین سبزه می باشد. سبزه در سفره هفت سین جوانه هر گیاهی می تواند باشد می توان از  برخی  حبوبات مثل گندم، جو و عدس را خیساند و رشد داد تا جوانه بزنند.سبزه در سفره هفت‌سین نمادی از شادابی، خرمی و زندگی است.

ایرانیان قدیم  معتقدند گره زدن سبزه نوروزی در روز سیزده ‌به‌ در سبب باز شدن بخت جوانان دم بخت خواهد شد.

در سالهای اخیر گروه‌های طرفدار محیط زیست رویاندن سبزه سفره هفت‌ سین را به چالش کشیده‌اند.

این گروه معتقدند سبزه نوروزی علاوه بر آن که مقدار زیادی از غلات را هدر می‌دهد، استفاده از آن بمعنای دور ریختن آب در شرایط بی‌آبی و خشکسالی است.

گروه دوم از دوستداران محیط زیست نیز مخالف رویاندن سبزه سفره هفت‌سین هستند آنها هم نگران کپک زدن غلات و انتقال آلودگی به محیط زیست هستند.

این ۲ دسته پیشنهاد می‌دهند که به جای سبزه، تخم سبزی برای خوردن و مصرف کاشته شود.که بنظر پیشنهاد بسیار جالب و بصرفه ای هست.
در نهایت سبزه زیبایی و صفای خاصی به سفره هفت سین نوروزی میبخشد.

امروزه نقش سفره هفت سین علاوه بر سنتی زیبا درون خانه هایمان بلکه در خیابانها و میادین شهری به عنوان المان استفاده می شود شرکت های مبلمان شهری ساخت و آماده سازی این المان های زیبا را بر عهده می گیرند یکی از شرکت های مبلمان شهری در تهران شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده می باشد که سالانه المان های زیبای هفت سین را تولید و به میادین شهرهای مختلف ارسال می کند در زیر چند نمونه از آخرین سفارشات این شرکت را می بینید.

المان سفره هفت سین شهری ساخت شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده

سفره هفت سین شهری- المان هفت سین شهری - سفره هفت سین - مبلمان شهری

 

سفره هفت سین شهری- المان هفت سین شهری - سفره هفت سین - مبلمان شهری-فلسفه سفره هفت سین
فلسفه سفره هفت سین ایرانی

سفره هفت سین شهری- المان هفت سین شهری - سفره هفت سین - مبلمان شهری

هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی-هفت سین ایرانی| المان هفت سین شهری
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی
هفت سین 1402-هفت سین ایرانی| المان هفت سین شهری
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی-هفت سین ایرانی| المان هفت سین شهری
هفت سین شهری،هفت سین بزرگ 1402،هفت سین نوروزی

شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده تولید کننده انواع تابلوهای تبلیغاتی، مبلمان شهری ، آبنما ،سفره هفت سین شهری ، ساخت استخر ، بولارد ( راهبند ) ، نیمکت پارکی ، نیمکت مدرسه ،پارکینگ دوچرخه و موتور ، دورنهالی ،سطل زباله شهری ،آبخوری و خدمات طراحی فضای سبز ویلا در خدمت همشریان عزیز می باشد .این شرکت بنا به درخواست مشتریان خود جدیدترین سفره های هفت سین بزرگ شهری خود را برای سال 1401طراحی و تولید نموده است بدین منظور ار دیماه 1401 طرح های جدید در دسترس و امکان ثبت سفارش انها فراهم میباشد.

 

تلفن همراه شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده :

۰۹۱۲۴۹۵۱۱۴۰ – ۰۹۱۹۴۲۳۲۶۹۱

 

 

المان نوروزی شهریالمان شهریساخت المان فلزیطراحی المان میدان شهریالمان سفره هفت سینالمان شهری تهرانزیباسازی و مبلمان شهری 

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید