نحوه محاسبه سرانه فضای سبز شهری

فضای سبز شهری- سرانه فضای سبز
collections_bookmarkمبلمان شهری

نحوه محاسبه سرانه فضای سبز شهری

در شهر ها یک تعادلی بین جمعیت و فضای سبز میبایست ایجاد گردد و اگر یکی از این دو گزینه بیشتر از دیگر باشد موجب ناهنجاری و بینظمی در شهر می شود. با افزایش جمعیت ، شهر دچار چالش های فراوانی میشود و برای رفع این مشکلات میتوان فضاهای سبز شهری را افزایش داد.

سرانه فضای سبز اگر پایین باشد عواقب ناگواری مانند افزایش آلودگی هوا و بیماری‌های قلبی وتنفسی به همراه می دارد و شهر از پویایی دور میماند و همین امر موجب مشکلات متعددی در شهر میگردد و جبران این مسئله بسیار سخت می شود.

نحوه محاسبه سرانه فضای سبز در جهان و ایران چگونه است؟

سرانه فضای سبز در جهان را می توان به این گونه محاسبه شده که به ازای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ مترمربع فضای سبز تعبیه کرده اند و این محاسبات در ایران به ازای هر نفر ۷ تا ۱۲ متر مربع صورت گرفته است. این در حالی است که بسیاری از شهرهای ایران فضای سبزی بسیار کمتر از ۷ متر در اختیار دارند.

مساحت فضای سبز تا حد زیادی مربوط به ویژگی‌های شاخص زیست اقلیمی انسانی هر منطقه است، یعنی در شهرهای کویری ممکن است مقیاس‌هایی در نظر گرفته شود که بر اساس آن‌ها باوجود آنکه سرانه فضای سبز بسیار کمتر از حد اعلام شده است، اما برای همان منطقه مناسب باشد.

نتیجه گیری :

در مجموع باید بگوییم که افزایش جمعیت شهرها در گام نخست باعث ایجاد ناهماهنگی بین جمعیت شهرنشین و مساحت فضای سبز و در گام بعدی باعث بروز بحران‌های زیستی و محیطی ناشی از کمبود آن می‌شود و تاثیرات منفی در زندگی شهروندان می گذارد و نسل های بعدی را دچار مشکلات پی در پی می کند.

برای کنترل این موضوع باید شهروندان با مدیران شهری همکاری بسزایی داشته باشند و به طبیعت آسیب نرسانند و محافظ محیط زیست باشند و در غیر این صورت این پروسه با شکست مواجع می شود و دیگر چیزی به نام پارک یا فضای سبز باقی نمی‌ماند.

شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده مجری طراحی و ساخت محوطه سازی و طراحی فضای سبز  و مبلمان شهری در خدمت شما عزیزان می باشد.

تماس با ما:

تلفن همراه: ۰۹۱۲۵۴۳۱۷۲۹

تلفن ثابت: ۸۶۰۲۴۵۸۸-۰۲۱

فضای سبز باغ ، فضای سبز ویلا ، فضای سبز حیاط ، نقاشی فضای سبز ، مراحل اجرای فضای سبز 

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید