مبلمان شهری | ایده های طراحی در ساخت استخر خانگی

مبلمان شهری - هزینه ساخت استخر باغ
collections_bookmarkمبلمان شهری

ناب ترین ایده های طراحی در ساخت استخر خانگی

ساخت استخر خانگی یکی از بهترین ایده هایی است که می توان از آن در طراحی خانه و یا حتی در مبلمان شهری استفاده کرد. استخرها نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه بعنوان فضایی برای ورزش کردن در روزهای گرم تابستان نیز شناخته می شوند. زمانیکه صحبت از ساخت استخرخانگی پیش می آید کمتر کسی به طرح، چگونگی ساخت، زمانی که صرف ساخت آن شده است و چالشهایی که در پیش رو وجود دارد فکر می کند.

در این مقاله از شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده به بیان تفاوت استخرها و ارائه ایده های طراحی آنها خواهیم پرداخت.

 

شکل استخر

درساخت استخر خانگی ارزان اغلب از طرح مستطیلی شکل استفاده می کنند. چرا که ساخت آنها ساده بوده و همچنین جنبه کاربردی بیشتری نیز دارند. از جمله انواع استخرهایی که تنوع زیادی در سایز و شکل دارند می توان به استخر فایبرگلاس اشاره داشت. از پرطرفدارترین ساختار هندسی که در ساخت استخر از آن استفاده می شود شکل “ال” مانند می باشد. بدون شک از زیباترین استخرها آنهایی هستند که در ساخت آنها از اشکال هندسی الهام گرفته می شود.

نمای استخر

ساخت استخر خانگی که باعث ایجاد تصویر در بی نهایت شود بدون شک از زیبایی فوق العاده ای برخوردار است. اینگونه استخرها بسیار جذاب بوده و نمایی بسیار دراماتیک و زیبا ایجاد می کنند. در طراحی استخرچنینی باید از علم ریاضیات کمک گرفت. در این استخرها آب از طریق تونلهای مخفی به استخر وارد شده و از همانجا هم خارج می شود.

استخر یا اسپا

از فضای استخر می توان هم بعنوان اسپا و هم برای شنا کردن استفاده کرد. اگر قصد طراحی فضای استخر مانند اسپا را دارید باید در ابعاد کوچکتری نسبت به استخرها ساخته شود. بدون شک نگهداری از این استخر ها راحتتر بوده و برای خانه هایی که فضای خیلی زیادی ندارند بسیار مناسب می باشد.

انواع مختلف استخر

استخر دایره شکل

یکی از طرح های ساخت استخر خانگی مدل بیضی و دایره ای شکل است که ظاهر یک نواخت تری دارند و نسبت به سایر اشکال هندسی زاویه دار نمای زیباتری ایجاد می کنند. استخردایره شکل برای افرادی که ظاهر یکنواخت و در عین حال طبیعی دوست دارند مناسب می باشد. استخرهای بیضی شکل از مدرنترین انواع این گونه استخرها می باشند.

ساخت استخرخانگی به شکل کلیه

اینگونه استخرها ظاهری شبیه به بیضی دارند با این تفاوت که گوشه ای از آن تو رفتگی دارد. بعضی از افراد به ساخت استخری بدین شکل علاقه دارند. چرا که این مدل از استخرها قابلیت اجرا در فضاهایی با اندازه های مختلف را دارد. در این مدل استخرها قابلیت استفاده از قسمت تو رفتگی برای ایجاد فضای اسپا نیزوجود دارد.

استخرهای بدون فرم

ساخت استخر خانگی ارزان همیشه دغدغه ای برای افراد می باشد استخرهای بدون فرم بمیزان زیادی بنوع کاربرد آنها بستگی دارد. ساخت چنین استخرهایی در فضاهای کوچک و بزرگ امکانپذیر می باشد. اگر فضا کوچک باشد می توان استخری اسپا مانند در آن ساخت. و اگر حیاطی بزرگ دارید می توانید از خلاقیت خود برای طراحی استخری این چنین استفاده کنید. ساخت این مدل استخرها ایده بسیار خوبی برای طراحانی است که بدنبال طراحی های نامتقارن هستند.

استخر غواصی

استخر غواصی یک استخر عالی برای آن دسته از افرادی است که طرفدار هیجان هستند عمق استخرغواصی بین ۸ تا ۱۲ مترمی باشد. ساخت این گونه استخرها باید با نظارت یک متخصص انجام گیرد.

ساخت استخر یونانی

استخر یونانی، از جمله استخرهای کلاسیک به شمار می رود. این استخرها گوشه های گرد دارند. ساخت این گونه استخرها در اغلب طراحی خانه ها امکانپذیر می باشد.برای ساخت استخر یونانی از کاشی های رنگی شیشه ای استفاده می شود. در آخر باید به این نکته توجه داشت که ساخت استخرخانگی بر اساس نیاز و هدف شما صورت می گیرد. در پایان ساخت باید بین معماری و استخر هارمونی برقرار باشد.

استخر رو زمینی

ساخت استخر روی سطح زمین در مکانهایی که امکان حفر زمین وجود ندارد امکان پذیر می باشد. برای ساخت استخر روی سطح زمین هزینه کمتری صرف می شود و در صورت نیاز می توان به راحتی آن ها را جابه جا کرد. این استخرها در اندازه، شکل و مدل های مختلف ساخته می شوند.

طراحی استخر فضای باز

بسیاری از افراد به استخرهای رو باز علاقه دارند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که درویلای شخصی خود استخر دارید، فردی خوش شانس هستید طراحی استخر به عواملی از جمله اندازه و شکل فضا بستگی دارد. استفاده از نورپردازی در رنگهای مختلف در داخل استخر از جمله روشهایی است که می توان از آن در زیباسازی استخر استفاده کرد. اطراف استخررا می توان با گیاهان و مجسمه ها تزئین کرد.

استفاده از باربیکیو در حوالی استخر می تواند از دیگر ایده های نابی باشد که می توان از آن در محوطه سازی باغ وطراحی استخر استفاده کرد. مشورت با یک طراح می تواند ایده های خوبی در زمینه طراحی و ساخت استخر خانگی در اختیار شما قرار دهد.

شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده با چند دهه سابقه در تولید انواع مبلمان شهری ، طراحی فضای سبز و محوطه سازی ویلا می توانند در مورد نحوه زیباسازی فضای ویلا به شما کمک کنند. استفاده از این ایده ها می تواند به ساخت استخر در باغ شخصی و یا حیاط منزل به شما کمک کند.

مهمترین نکاتی که باید در طراحی و ساخت استخر های خانگی در نظر داشت 

  • کنترل وضعیت هوای استخر از نظر دما و رطوبت نسبی با استفاده از روشهای مختلفی مثل تهویه ، گرمایش هوای استخر و رطوبت گیری
  • تامین نو و روشنایی کافی در فضای داخلی استخر
  • تامین نیازهای سازه ای استخر برای جلوگیری از نشت آب به سایر قسمتهای ساختمان.

از مهم ترین دغدغه های طراحان استخرهای سرپوشیده ، تامین آسایش حرارتی شناگران است.کنترل وضعیت دمای هوای استخر جدا از اینکه باعث رفاه و آسایش شناگرها خواهد شد به افزایش عمر مفید ساختمان و تجهیزات موجود در آن نیز کمک خواهد کرد.

در ساخت انواع استخرها نکات تخصصی فراوانی وجود دارد که مطالعه در مورد انها بسیار مهم و حیاتی است . بعد از تحقیقات و مطالعات تخصصی در مورد طراحی و ساخت استخر زمان ان میرسد تا از میان شرکت ها و متخصصان این فن به انتخاب پیمانکار مناسب و با تجربه اقدام نماییم .

در مورد طراحی و ساخت استخر خانگی توصیه میگردد نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید زیرا هزینه های ساخت استخر بسیار بالاست .

در زمان طراحی استخر شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده توصیه میکند زمان و دقت زیادی را به خرج دهید و به هیچ وجه در زمان طراحی عجله نکنید و تمام حساسیت ها و جوانب کار را با جزییات در نظر بگیرید .

در طراحی استخر تمامی مسیرها را مدنظر قرار دهید عرض مسیر های اطراف استخر را با توجه به کاربردهای ان مدنظر قرار دهید ، محل های قرارگیری مبلمان شهری داخل استخر را محاسبه کرده و این بخش را کمی عریض تر طراحی واجرا نمایید .

بخش های مربوط به تختخواب هایی استخری را حتما در زمان طراحی استخر محاسبه نمایید . لازم است انواع مبلمان شهری و استخری را در اطراف استخر جهت تجهیز و استفاده مدنظر قرار دهید و در زمان طراحی این مکانها را مورد نظر قرار دهید. با توجه به فضای مدنظر میتوانید انواع المانها را در این محل جانمایی و اجرا نمایید.

در طراحی و اجرای استخر میتوانید هر انچه مد نظر و در افکار شماست به اجرا برسانید برای مثال در تصاویر ذیل در یکی از استخرهایی طراحی و اجرا شده توسط شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده نقشه استخر به صورت معکوس با همان ابعاد و اندازه واقعی در سقف اجرا گردیده و با توجه به فضای مناسب اطراف استخر یک اشپزخانه کوچک با یخچال و تمامی تجهیزات در داخل استخر طراحی و اجرا گردیده است .

عموما در طراحی استخر های ویلایی و خانگی اصول زیبایی در طراحی بسیار مهم است و میتوان در داخل استخر انواع متریالهایی که زیبایی و تنوع را به استخر میدهند استفاده کرد.

در یکی از اجراهای شرکت مهندسی لتکا طراحان ایده استفاده از بلوک های شیشه ای در بخشی از دیوار زیبایی خاصی به محیط استخر بخشیده است .

در یکی دیگر از اجراهای استخر ویلایی شرکت از طرح هایی با نقوش و تصاویر زیبای سرامیکی استفاده شده است.

این نقوش بر روی سرامیک هم زیبایی و طراوترخاصی دارند و هم تنوع در نقوش بسیار زیاد و علاوه بر ان ماندگاری بسیار بالایی دارد.

در طراحی استخر های ویلایی در نظر گرفتن انواع مبلمان شهری اطراف استخر و مبلمانهای مخصوص فضای استخر بسیار حایز اهمیت می باشد. انتخاب مبلمان استخری تخصص و تجربه بالایی را میطلبد.

 

طراحی و ساخت استخر باغی و  ساخت استخر سرپوشیده در شرکت مبلمان شهری لتکا طراحان ایده

 

تماس با ما:

تلفن همراه:۰۹۱۲۵۴۳۱۷۲۹

تلفن ثابت: ۸۶۰۲۴۵۸۸-۰۲۱

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی ها

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
تماس بگیرید